Estudiar y muchas bebidas - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Nancy Sonsbeek - WaarBenJij.nu Estudiar y muchas bebidas - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Nancy Sonsbeek - WaarBenJij.nu

Estudiar y muchas bebidas

Door: Nancyyyyy

Blijf op de hoogte en volg Nancy

17 September 2015 | Spanje, San Sebastian

Hola! Alweer een week voorbij na mn laatste verslagje. Er zijn niet heel veel spannende dingen gebeurd in de tussentijd. Zit inmiddels een beetje in m'n school ritme weer dus dat is wel fijn. Alleen dat vroege opstaan blijft een beetje jammer zo nu en dan haha :p

Afgelopen woensdag was er een soort Baskisch volksfeest in een plaatsje genaamd Zarautz vlakbij San Sebastian. De bewoners daar waren verkleed als authentieke Baskische mensen. Het festival overdag was voornamelijk bestemd voor de ouderen en kon je er rustig rondlopen en de benodigde Baskische drankjes en hapjes nuttigen. Echter tegen het eind van de avond zag je steeds meer jongeren op straat. Het viel mij hier enorm op dat er veel "kinderen" van 14 a 15 volledig bezopen over straat liepen en alle bewoners vonden dit allemaal gewoon normaal. De pleinen waren bezaaid met kapot glas, bier en kots. Maar wat een lol dat iedereen had! Ik was op dit moment natuurlijk enorm blij met de sandalen die ik aan had :)
Gelukkig zijn we met de groep een soort clubje binnen gegaan waar we wat mee hebben gefeest met de lokale bewoners. (lees; versierd door enge mannen van boven de 50 met matrozenhoedjes?!) Die avond zijn we maar weer vroeg terug gegaan. Voornamelijk ook omdat we de dag erna een groot feest hadden van Erasmus. Dit feest was dus speciaal voor de internationals van Erasmus. Eerst gingen we met een groep van 90 studenten uiteten en daarna naar een kroegje om pre-drinks te doen. Deze kroeg heet Molly Malone. Veel studenten gingen hier al vaak heen maar mij trekt het niet zo, het is echt zo'n bruincafe noem je dat zo? Daarna gingen we rond een uurtje of half 2, rond deze tijd gaan de echte clubs pas open hier, naar Bataplan. Ik denk dat dit wel de meest bekende discotheek is hier. Het is een mooie club met een bovengedeelte wat meer een loungearea is met witte banken enzo. Beneden wordt er echt gedanst en alles. Ik ben zo blij dat ze hier in Spanje meer reggaeton draaien dan in Nederland dus ik ben qua uitgaan hier helemaal in m'n element :p Rond een uurtje of 5 naar huis gebracht omdat ik om een of andere vage reden niet meer kon lopen :D Dag erna lekker uitgebrakt op het strand want dat kan hier zo af en toe nog prima!

Zondag was er hier in San Sebastian een groot feest. Dit was omdat de finals van het roeien hier waren. Lokale muziek werd gespeeld en iedereen danste mee en dronk uiteraard weer enorm veel. Alcohol, dansen, feesten en pintxos zijn de correcte woorden om San Sebastian te omschrijven op dit moment vind ik!

Verder een wat minder leuke kant van San Sebastian, ik heb ontdekt dat de mensen hier toch niet zo heel enorm vriendelijk zijn. Ze raken snel geirriteerd door internationals en sommigen worden zelfs onbeschoft behandeld. Een vriendin van mij hier wilde haar fiets ergens neerzetten waar het dus blijkbaar niet mocht en werd enorm uitgescholden door een vrouw en dreigde de politie te bellen! Hetzelfde geldt voor waar je hier mag fietsen soms is er gewoon geen fietspad en moet je op de stoep. Een andere vriendin van me werd gewoon door een vent van d'r fiets afgetrokken bijna! Verder vertelden andere studenten dat ze Spanjaarden in een bar over hen hadden horen praten (1 daarvan verstond Spaans vandaar dat ze dat hoorden). Ze bellen hier echt voor het minste geringste de politie en sommigen zijn gewoon echt ronduit onbeschoft en ongemanierd. Gelukkig gaat mn Spaans vooruit en kan ik wel een woordje verstaan en spreken nu.

Tot slot enorm veel problemen gehad met onze huisbaas. Hij had even zijn eigen regels verzonnen. We mochten geen mensen over de vloer, geen feesten geven (oke dit wisten we), snachts niet naar de wc ivm herrie, savonds voor 10 uur thuis zijn wederom ivm geluidsoverlast en we mochten geen mensen laten overnachten die ons wilden bezoeken! JA DAAAG dus hebben wij met onze huisbaas gepraat dat hij even lekker niet zomaar zijn regels kan bedenken. Wij hebben hem het contract laten lezen die waar wij voor getekend hebben en dat wij ons aan deze regels gaan houden en niet aan zijn zogenaamde regels. Dit hebben we ook besproken met onze bemiddelaar (Flatrenting S.L.) en die zou met onze huisbaas gaan spreken. Maar ik heb hem benadrukt dat de regels zwart op wit staan waar wij mee akkoord zijn gegaan door het contract te tekenen. Dus onze huisbaas Don Juan Pedro kan lekker in z'n eigen paella gaarkoken. Dus hoef gelukkig niet op zoek naar een ander appartement.

Ik zorg trouwens ervoor dat ik deze week even iedereen bel, Skype, Facetime, mail of whatever! Elke keer is er wel wat waardoor t niet kan.. Geen wifi of slechte wifi, dan weer te laat thuis, dan weer studeren, telefoon kwijt, laptop die niet aangaat blabla..

Nou ik ga slapen. Buenas noches todos y un beso.
Agur! (Baskisch voor doei.)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nancy

Actief sinds 20 Aug. 2015
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 3866

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2015 - 18 Januari 2016

Studie in San Sebastian :D

Landen bezocht: