Lets get Spanish olé - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Nancy Sonsbeek - WaarBenJij.nu Lets get Spanish olé - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Nancy Sonsbeek - WaarBenJij.nu

Lets get Spanish olé

Door: Nancyyyyy

Blijf op de hoogte en volg Nancy

08 September 2015 | Spanje, San Sebastian

Hola amigos! Zit nu alweer inmiddels een weekje in m'n appartementje midden in het centrum van San Sebastian. Wij hebben echt het mooiste appartement van alle studenten hier in de buurt haha dus daar ben ik echt enorm blij mee. Betalen dan ook wel het meest van iedereen maar het is het meer dan waard. Woon ook echt 200 meter van de Zara vandaan en de Mango haha dus dit is allemaal erg goed voor m'n portemonnee. Geld gaat hier echt heel hard, te hard :( Gelukkig heb ik een roomie die enorm goed kan koken en die daar maar 2 of 3 euro voor wilt ontvangen steeds dus ik ben enorm happy haha :p

Heb ondertussen ook mijn Intensive Spanish Course A1 afgerond met een 8,5 en ben door naar het volgende niveau kom tie.. : A2!! Het is fijn als je hier een woordje Spaans spreekt want sommige worden letterlijk boos als je geen Spaans spreekt. (Letterlijk). Verder veel gefeest en de stad nog wat meer verkend. Het is handiger als je midden in het centrum woont in plaats van dat enge La Salle waar niks bij in de buurt zat. Ook fijn dat we niet meer voor 02:00 uur binnen hoeven te zijn :p Dat heb ik afgelopen vrijdag geweten trouwens. De meiden van La Salle kwamen in ons appartement pre-drinks doen en daarna wilden we dus naar een club. Fijn dat niemand ons even had verteld dat alle clubs volledig dood zijn op vrijdag en dat op zaterdag alleen the magic happens. Topfeest was dat dus. De dag erna kon ik helaas dus niet meer mee naar Bilbao omdat er een prima kater aanwezig was meh.. Oh en ik heb trouwens een fiets! Voor de mensen die mij kennen weten dat ik bijna niet fiets en alles met ov doe of de auto van m'n moeder vraag :p Hier doe ik alles met de fiets ALLES. Alleen moet ik hier enorm m'n best doen om niet een of andere Spanjaard tussen m'n spaken te haken. De stoep is hier tevens een fietspad en andersom. En het verkeer is er ook niet best, het voelt een beetje als Bangladesh of iets.. Al zal de infrastructuur niet heel veel beter zijn.
Nu we trouwens toch sportief bezig zijn.. Ik ben zondag wezen hiken! Jaja, ik door de natuur heen klimmen klauteren zwoegen en strijden. Met een paar zijn we naar een natuurgebied gereden en besloten daar te gaan hiken. Er werd mij verteld dat het ongeveer 2 uur zou duren. Na 5,5 uur kun je je op zich wel voorstellen dat ik mij niet meer zo heel vrolijk voelde. Ik moest plassen, had honger en had het warm. Daarnaast was ik bang voor beren en de loslopende wilde koeien (ik probeerde er een te vangen want ik had honger maar werd tegengehouden). Maar eigenlijk was dat helemaal niet zo erg het was echt wel gezellig. Later die avond een etentje met het A1 Intensive Spanish Course team.

Vanaf maandag zijn mijn eerste lessen begonnen. Dit was wel weer even zwaar maar op zich wel te doen. Ik volg deze vakken :

International Economics
Strategic Distribution Decisions
Competitive territories in the global economy
Spanish Regular A2
Entrepreneurship

De meeste vakken zijn prima te doen, behalve internationale economics. Die man is een enorme eikel die je gewoon niet verstaat. Hij spreekt Engels maar het klinkt als poep het is echt verschrikkelijk. Gelukkig vindt iedereen dit en ben ik dus niet de enige..

Maar goed, dit was het weer even voor nu. Mis iedereen thuis nog steeds :( Gelukkig komt m'n moeder eind oktober langs jeejjjj!

Nou adios amigos, buenas noches y un abrazo.
xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nancy

Actief sinds 20 Aug. 2015
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 3867

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2015 - 18 Januari 2016

Studie in San Sebastian :D

Landen bezocht: